სამწუხაროდ, ბევრი რეკლამირებული საკვები პროდუქტი სულაც არ არის სასარგებლო, როგორც ამას ეკრანიდან გვიმტკიცებენ. ფულის გამო მწარმოებლები მზად არიან გაყიდონ არომატიზატორით, საღებავით, ჰორმონებითა და ტოქსინებით „გამდიდრებული" პროდუქტები. დაუჯერებელია, რომ ეს ყველაფერი ცნობილი ფირმების წარმოებულ პროდუქტებში „მოიპოვება". თუკი ასეთი საკვები გარკვეული სახის პრობლემებს იწვევს მოზრდილებში, მაშინ რაღა უნდა ვთქვათ ბავშვებზე...
1. Kraft Foods
ბრენდები: Milka, Toblerone, Alpen Gold, „კორონა", Jacobs, Carte Noire, Maxcafe და Maxwell House, ყველი „Philadelphia", Picnic, Dirol, Halls.
ჰოლსის კანფეტები შეიცავს საღებავს, რომელმაც შეიძლება გამოიწვიოს ასთმა, სიმსივნე, ალერგია. კომპანია აქტიურად იბრძვის იმისათვის, რომ არ მიუთითოს ჯანმრთელობისთვის საშიში ინგრედიენტები პროდუქციის ეტიკეტზე. 2013 წელს „კრაფტი" დაპირდა ამერიკულ სასამართლოს, რომ უარს იტყოდა ხელოვნური საღებავების გამოყენებაზე, მაგრამ მოგვიანებით ბრალი დასდეს პროდუქტებში გმო-ს არსებობის გამოც, თანაც, ეს შეფუთვაზე არ იყო მითითებული. ეს კომპანია აქტიურად იბრძვის იმ წესებიოს წინააღმდეგ, რომლებიც მოითხოვს პოტენციურად საშიში ინგრედიენტების მარკირებას.
2015 წლის 18 მარტს „კრაფტს" იმის გამოც მოუწია თავის მართლება, რომ მისი ყველის Mac N-ს 6,5 მილიონ კოლოფში საშიში მეტალები აღმოაჩინეს.
2. Heinz
ბრენდები: Heinz, «Пикадор», «Моя семья», «Деревенское», Lea&Perrins.
ტომატის კონცენტრანტი, დისტილირებული ძმარი, სიმინდის სიროფი, ფრუქტოზის მაღალი შემცველობა, უამრავი არომატიზატორი შედის ძალიან გემრიელ კეტჩუპებში. ამ პროდუქტის მოხმარების შემთხვევაში ირღვევა ღვიძლის, თირკმელების და კუჭქვეშა ჯირკვლის ფუნქცია.
3. Coca-Cola
ბრანდები: Coca-Cola, Fanta, Sprite, Nestea, Burn, Gladiator, Rich.
ამ ბრენდზე იმდენს წერენ, ვერავის ვეღარ გააოცებ, თუმცა მაინც შეგახსენებთ: 15 ქიმიურ დანამატს შეიცავს ტრადიციული სასმელი, რომელიც უყვართ როგორც დიდებს, ასევე პატარებს. ყველასათვის ცნობილია კოკა-კოლას მავნებლობის შესახებ, მაგრამ ადამიანები მაინც აგრძელებენ მის მოხმარებას. ამ კომპანიის გაზიანი სასმელი 15 ქიმიურ დანამატს შეიცავს: E150D, E952, შაქრის სინთეტური შემცვლელი და მრავალი სხვა. ყველა მავნებელია, ზოგიერთი კი აკრძალულია რიგ ქვეყნებში 1969 წლიდან.
მაგალითად ერთი, E950 - იგივე აცესულფამკალიუმი - 200-ჯერ ტკბილია შაქარზე. იწვევს დამოკიდებულებას და აზიანებს გულ-სისხლძარღვთა და ნერვულ სისტემას. E951 - შაქრის კიდევ ერთი შემცვლელი, იწვევს სკლეროზს და ეპილეფსიასაც კი. E211- ნატრიუმ ბენზონატი- შენაერთია, რომელიც შლის ადამიანის დნმ-ს. E338 - ორტოფოსფორული მჟავაა, რომელიც იწვევს კანისა და თვალების გაღიზიანებას.
4. Nestlé
ბრენდები: Nestle, Fitness, Nescafe, Nesquik, ფაფები «Быстров», კანფეტები «Россия», Maggi, Nuts, KitKat, «Бон Пари».
ეს კომპანია გმო-ს იყენებს ბავშვთა კვებაში. 2008 წელს კომპანია დიდ სკანდალში გაეხვია, როდესაც ბავშვთა კვებაში აღმოჩენილი იქნა სამრეწველო საწამლავი - მელამინი. ეს ქიმიური ნივთიერებაა, რომელმაც ჩინეთის მთავრობის მონაცემებით, 2008 წელს 50 ათასი ბავშვის სიცოცხლე შეიწირა.
კომპანია ასევე უშვებს ძაღლის საკვებს "პურინას", რომელიც დაადანაშაულეს პროპილენგლიკოლის - სამანქანო ანტიფრიზის კომპონენტის გამოყენებაში. სარჩელი 3000-მდე ძაღლის პატრონმა შეიტანა.
5. Kellogs's
ბრენდები: Coco Pops, Miel Pops.
გლიფოსატს, ტოქსინებსა და გმო ნივთიერებებს შეიცავს ამ კომპანიის საკვები პროდუქტები. ეს არის რაფინირებული, ხელოვნურად დამუშავებული პროდუქცია, რომელსაც უნდა ვუთხრათ - არა! არანაირ სარგებლობაზე საუბარიც არ არის.
ეგ კი არა, მხოლოდ კალიფორნიაში, ვაშინგტონსა და ორეგონში ამ კომპანიამ 1 მლნ დოლარზე მეტი დახარჯა გმო-პროდუქტების მხარდამჭერ კამპანიაში.
6. PepsiCo
ბრენდები: Pepsi, Mirinda, 7UP, Mountain Dew, «Русский дар», Lipton Ice Tea, Adrenaline Rush, «Аква Минерале», «Родники России», «Ессентуки», «Привет», Tropicana, Тонус, J7, «Я», «Любимый», «Веселый молочник», «Кубанская буренка», «Домик в деревне», ХрусTeam, Cheetos, Lay's, «Здрайверы», «Агуша», «Слов'яночка», «Смачненький», «Чудо», «Садочок», Sandora.
როგორც კოკა-კოლა, ეს კომპანიაც არაერთხელ გააფრთხილა ამერიკის ხელისუფლებამ კანცეროგენების გაუფრთხულებელ გამოყენებაშუ. თუმცა ამის მიუხედავად, "პეპსის" სასმელების უმეტესობა დღემდე შეიცავს 4-მეთილიმიდაზოლს - კანცეროგენს, რომელიც სიმსივნის გამომწვევია.
კომპანია სასტიკი წინააღმდეგია, მის პროდუქციაზე მოხდეს გმო-ს მარკირება და ზოგადად ეწინააღმდეგა გმო-მარკირებას. და კიდევ, მილიონობით თანხას დებს ცნობილ ადამიანებში, რომლებიც ჰყვებიან, თითქოს დიეტური კოლა გახდომის ეფექტური საშუალებაა.
2014 წელს ჩატარებული კვლევის მიხედვით, კომპანია გაცილებით მეტ ფრუქტოზას ყიდყლობს, ვიდრე მითითებულია მზა პროდუქციის შეფუთვაზე.
როგორც Econet-ი აღნიშნავს, მოხმარებლის მოთხოვნილების შეცვლით, ჩვენ შევცვლით სამყაროს უკეთესობისაკენ. ჯანმრთელობა ხომ ყველაფერზე მაღლა დგას.
წყარო - takprosto.cc