"საგზაო მოძრაობის შესახებ" კანონპროექტით, რომლის საფუძველზეც საქართველოს ტერიტორიაზე საგზაო მოძრაობის ორგანიზების და უსაფრთხოების უზრუნველყოფის საკითხები უნდა დარეგულირდეს, რეგულირების სივრცეში გადაადგილების ის საშუალებებიც ექცევა, რომელშიც გამწევი ძალა, პირუტყვია. კანონში იდება ტერმინი "საჭაპანო ტრანსპორტი", რომელშიც იგულისხმება თვლიანი ან უთვლო სატრანსპორტო საშუალება ძრავის გარეშე, რომელიც გზაზე მასში შებმული პირუტყვის მეშვეობით გადაადგილდება. პროექტით, მოთხოვნა-მოვალეობები მძღოლების, მგზავრების და ქვეითთა გარდა, მეხრეებსაც უწესდებათ. კერძოდ, კანონში ჩაიწერება, რომ გზებზე სასაპალნე, შესაბმელ და დასაჯდომ, აგრეთვე გასარეკ პირუტყვს ყველა შემთხვევაში უნდა ჰყავდეს მეხრე, რომელიც მუდმივად უზრუნველყოფს მათ მართვას. გზებზე მეხრეობა ნებადართულია 16 წლის ასაკიდან. კანონპროექტით, გზაზე მოძრავი პირუტყვის, ასევე საჭაპანო ტრანსპორტის მართვა უნდა განხორციელდეს სავალი ნაწილის კიდესთან ყველაზე ახლო მანძილზე ან გვერდულაზე ერთრიგად, თუკი ის ქვეითს არ აბრკოლებს. გარდა ამისა, კანონში ჩაიწერება, რომ საჭაპანო ტრანსპორტს უნდა ჰქონდეს კონსტრუქციით გათვალისწინებული გამართული სადგომი სამუხრუჭო მოწყობილობა და დაგორების საწინააღმდეგო საყრდენები, ასევე კანონით დადგენილი წესით აღჭურვილი უნდა იქნეს მაშუქებით. პროექტით დარეგულირებულია, თუ როგორ წესით უნდა იმოძრაოს საჭაპანო ტრანპორტმა, მათ შორის გასწრების შემთხვევაში. დარეგულირებულია გზებსა და რკინიგზის ლიანდაგებზე პირუტყვის გადარეკვის წესები. მეხრეს ეკრძალება: პირუტყვის გზებზე უმეთვალყურეოდ მიტოვება, პირუტყვის გადარეკვა რკინიგზის ლიანდაგებზე, სპეციალურად გამოყოფილი ადგილების გარდა და ასევე ამის გაკეთება დღე-ღამის ბნელ დროს და არასაკმარისი ხილვადობის პირობებში. კანონპროექტის თანახმად, თუ საგზაო-სატრანსპორტო შემთხვევის შედეგად დაიღუპა ან დაშავდა პირუტყვი, რომელიც გზაზე უმეთვალყურეოდ, ან პირუტყვის ძოვების ან გარეკვის წესების დარღვევით იმყოფებოდა, მძღოლი ზიანის ანაზღაურების ვალდებულიბისგან გათავისუფლდება. "საგზაო მოძრაობის შესახებ" კანონპროექტი შინაგან საქმეთა სამინისტრომ მოამზადა და ის პარლამენტში უკვე ინიცირებულია.